Klachten over uw verhuurder? Gemeente Gouda helpt!
De meeste huurders zijn blij met hun verhuurder. Maar soms gaat het niet goed. Bijvoorbeeld als de huur te hoog is of er te veel borg berekend wordt. Of er kan sprake zijn van achterstallig onderhoud. Soms worden huurders gediscrimineerd door een huisbaas. Bij dit soort problemen kan de gemeente helpen.
Huurders met een klacht over hun particuliere verhuurder kunnen contact opnemen via het Meldpunt Klacht over Huren van de gemeente Gouda. Dit kan via de pagina ‘klacht over huren‘. Na contact met de melder kan de gemeente in actie komen. Bijvoorbeeld door de woning te bezoeken, met de verhuurder in gesprek te gaan om tot een oplossing te komen of door een procedure bij de Huurcommissie te starten. Alles wordt eerst afgestemd met de huurder; we ondernemen geen actie als de huurder het niet wil.
Huurders kunnen bij het Meldpunt terecht als ze klachten hebben over onderwerpen als:
- Huurprijs
- Opzegging van het huurcontract
- Achterstallig onderhoud
- Servicekosten
- Privacy
- Discriminatie
De gemeente Gouda helpt u. Gratis en vrijblijvend. Omdat iedereen goed, betaalbaar, duurzaam en veilig moet kunnen wonen. Kijk op de pagina ‘klacht over huren‘ voor meer informatie.