Terug naar het overzicht

Raadsvergadering van 11 december

De vergaderzaal van de gemeenteraad van Gouda op de 2e verdieping van het Huis van de Stad.

Op 11 december is er een raadsvergadering. Tijdens zo’n vergadering worden allerlei besluiten genomen. Deze worden voorbereid in vergaderingen van de commissies. Daarbij zijn er 2 fasen: beeldvorming en besluitvorming.

De commissie Fysieke leefomgeving besprak de omgevingsvergunning voor de Harderwijkweg 2-4: er is een aanvraag voor het bouwen van 177 woningen. Ook ging het over scenario’s voor de uitbreiding van de parkeerregulering in Korte Akkeren en Kort Haarlem. Het college van burgemeester en wethouders stelt voor om 2 nieuwe typen vergunningen op te nemen en heeft dit verwerkt in een voorstel aan de raad voor de 1e wijziging van de Parkeerverordening Gouda. De beeldvorming hierover was op 25 november (bekijk de agenda van 25 november van de commissie Fysieke leefomgeving) en de oordeelsvorming is op 4 december (bekijk de agenda van 4 december van de commissie Fysieke leefomgeving).
 
Alle vergaderingen zijn te volgen vanaf de publieke tribune en live of achteraf via de opname. Meer informatie staat op de pagina Gemeenteraad.

Gast van de Raad

U kunt zich aanmelden als ‘gast van de raad’ op 11 december. U wordt dan verwelkomd door een aantal raadsleden. Tijdens een maaltijd vertellen zij u meer over het gemeentebestuur en het raadswerk. Ze nemen met u de agenda door en hoe de raadsvergadering van die avond verloopt. Als de vergadering begint, neemt u plaats op de speciaal voor u gereserveerde plaatsen. Na de vergadering is er een borrel en kunt u napraten. Er zijn maar een paar plaatsen beschikbaar. Daarom is het belangrijk dat u zich vooraf aanmeldt. Meer informatie en de aanmeldmogelijkheid vindt u op de pagina Gast van de raad.

Digitale nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven van de gemeenteraad? We sturen 10 keer per jaar een digitale nieuwsbrief. Aanmelden kan via de pagina Nieuwsbrief.