Intentie tot grondverkoop in de Componistenbuurt

De gemeente Gouda heeft het voornemen om 5 percelen grond te verkopen in de Componistenbuurt, kadastraal bekend gemeente Gouda, sectie K, nummers 10086, 10094, 10088, 10090 en 10092. Naar het oordeel van de gemeente is er voor deze percelen 1 serieuze gegadigde.

Doel grondverkoop

Als netbeheerder zorgt Stedin voor de aanleg en het onderhoud van het elektriciteitsnetwerk in de regio. In het kader van de energietransitie zijn zij bezig met het uitbreiden van het netwerk om zo de capaciteit hiervan te vergroten. Ook in Gouda is het nodig om te investeren in het netwerk om hiermee bestaande capaciteitsproblemen op te lossen en toekomstige ontwikkelingen mogelijk te maken. Om deze uitbreiding te kunnen realiseren dienen 5 nieuwe stations geplaatst te worden. De gemeente heeft geen bezwaar tegen de verkoop van deze percelen grond voor dit doel.

1 serieuze gegadigde

De gegadigde is Stedin Netbeheer B.V.

Termijn reactie

U kunt tot uiterlijk 13 november 2024 schriftelijk reageren op het voornemen. Uw reactie kunt u sturen naar Gemeente Gouda, afdeling Vastgoed, grondzaken en ontwikkeling t.a.v. mevrouw A.L. van Rijswijk, telefoonnummer 14 0182, of per e-mail: annemieke.vanrijswijk@gouda.nl.