Beveiligd mailen naar de gemeente

Gemeente Gouda gaat vertrouwelijk om met gevoelige informatie. Daarom willen we persoonsgegevens, verslagen, dossiers en andere gevoelige informatie veilig communiceren. Dat is nodig omdat de huidige kanalen – zoals ‘gewone’ e-mail, fax of post – kwetsbaar zijn. Wij sturen deze informatie via ZIVVER. Ook kunt u op een veilige manier via ZIVVER met ons mailen. De gemeente gebruikt ZIVVER alleen als het niet mogelijk is om u op een andere manier (bijvoorbeeld via MijnGouda) informatie te sturen.

Stuur een veilig bericht naar de gemeente via de rode knop: Start veilig bericht

Hoe kan ik een veilige e-mail naar de gemeente sturen?

Wilt u vertrouwelijke informatie veilig mailen naar de gemeente Gouda? Bijvoorbeeld omdat u via de gemeente zorg uit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) ontvangt? Dat kan via de rode knop hierboven. U stuurt dan een e-mail naar gemeente@gouda.nl, maar de inhoud van uw mail en bijbehorende documenten zijn versleuteld. Dit betekent dat alleen de verzender en de ontvanger de inhoud van de e-mail zien. Iedereen kan gebruikmaken van beveiligd mailen via de rode knop, u heeft hiervoor dus geen account nodig.

Als u op de rode knop hierboven klikt, dan opent er een pagina in de ZIVVER webapp. Op deze pagina laat u uw naam en e-mailadres achter. Vervolgens ontvangt u een notificatiebericht in uw mailbox. Op deze manier weten we zeker dat u de eigenaar van het opgegeven mailadres bent. Via de link in het notificatiebericht kunt u een veilig bericht open. U kunt nu een bericht typen, een bijlage toevoegen en natuurlijk veilig verzenden.

Waar vind ik meer informatie over ZIVVER?

Meer informatie over ZIVVER vindt u op de website van ZIVVER of bezoek het helpcentrum van ZIVVER.