Beveiligde mail van de gemeente ontvangen
Gemeente Gouda gebruikt ZIVVER om veilig naar u te mailen en bestanden uit te wisselen. ZIVVER zorgt ervoor dat vertrouwelijke informatie versleuteld bij u aan komt. Alleen de verzender en de ontvanger kunnen de inhoud van de e-mail bekijken. De gemeente gebruikt ZIVVER alleen als het niet mogelijk is om u op een andere manier (bijvoorbeeld via Mijn Gouda) informatie te sturen. Als de gemeente u een mail via ZIVVER stuurt, krijgt u daarvoor eerst een mail met uitleg over het gebruik van ZIVVER. Daarna ontvangt u de beveiligde mail.
Hoe herken ik een veilige e-mail van de gemeente?
Een beveiligd bericht met vertrouwelijke informatie ontvangt u gewoon per mail. In dit mailbericht vindt u een link naar een beveiligde omgeving. Hier moet u een sms-code of een toegangscode invoeren om het bericht te lezen. Als de gemeente u een mail via ZIVVER stuurt, krijgt u daarvoor eerst een mail met uitleg over het gebruik van ZIVVER. Daarna ontvangt u de beveiligde mail.
Wilt u meer weten over ZIVVER?
Meer informatie over ZIVVER vindt u op de website van ZIVVER of bezoek het helpcentrum van ZIVVER.