Legalisatie handtekening

Als u moet bewijzen dat uw handtekening op een document echt van u is, kunt u bij ons uw handtekening laten legaliseren. Door legalisatie verklaren wij dat het uw handtekening is. Legalisatie van de handtekening geeft geen informatie over de juistheid of betrouwbaarheid van de inhoud van het document.

Het is belangrijk dat u hiervoor persoonlijk bij ons langskomt. Maak hiervoor een afspraak.

U moet hiervoor een geldig identiteitsbewijs meenemen.

Dit kost € 17,45 per document.

  • U komt persoonlijk langs bij de gemeente met het stuk waarop u uw handtekening gaat plaatsen.
  • U zet in het bijzijn van de ambtenaar uw handtekening.
  • De ambtenaar vergelijkt die met de handtekening op uw identiteitsbewijs.
  • Door legalisatie verklaart de gemeente dat het uw handtekening is. De ambtenaar zet dan een stempel op het document.

De legalisatie handtekening is bijvoorbeeld nodig voor het formulier: Bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking. Dit formulier heeft u nodig als u een visumplichtige persoon uitnodigt naar Nederland en u deze persoon onderdak wilt geven en/of voor hem of haar garant wilt staan. Kijk voor meer informatie op de website van de Immigratie en Naturalisatiedienst.

Burgemeester Jamesplein 1, Gouda
Nu geopend tot 20:00 uur. Morgen open van 08:30 tot 12:30 uur.