Online zaken regelen met DigiD
Met uw DigiD kunt u online zaken regelen met de gemeente. Dit doet u in een beveiligde omgeving. Uw persoonsgegevens zijn dan beschermd. Het is daarom belangrijk dat u de inloggegevens van uw DigiD niet met anderen deelt.
Als u met uw DigiD inlogt op Mijn Gouda, ziet u al uw lopende zaken (bijvoorbeeld aanvragen of meldingen) die u met uw DigiD bij de gemeente heeft gedaan. Via deze beveiligde omgeving kunt u berichten over openstaande zaken naar de gemeente sturen en de afhandeling daarvan volgen.
Heeft u geen DigiD?
U kunt DigiD snel en gemakkelijk online aanvragen via de website van de Rijksoverheid. U vindt daar ook meer informatie over het aanvraagproces. Als uw DigiD werkt, kunt u meteen online zaken regelen met de gemeente.
Kan ik iemand anders toestemming geven (machtigen) om voor mij online zaken te regelen?
Nee, de gemeente Gouda biedt op dit moment de optie van DigiD Machtigen nog niet aan.
Online betalen
Sommige producten kosten geld. Als u deze producten aanvraagt via het online formulier, komt u na de laatste vraag terecht bij onze internetkassa. Om online te kunnen betalen heeft u uw mobiele telefoon, de app van uw bank of uw kaartlezer nodig. Dit verschilt per bank.